SIGULDĀ JAU 26. REIZI NORISINĀSIES VIESSMANN PASAULES KAUSA POSMS KAMANIŅU SPORTĀ

Trešdien, 9. janvārī, “Inchcape Motors Latvia” salonā aizvadīta preses konference pirms sestā Viessmann Pasaules kausa posma un ceturtā Viessmann komandu stafetes Pasaules kausa posma kopā ar BMW. Sacensības Siguldas Bobsleja un kamaniņu trasē norisināsies jau šajā nedēļas nogalē, 12. un 13. janvārī.

 

Šīs būs pēdējās sacensības pirms janvāra beigās gaidāmā Pasaules čempionāta Vinterbergā, Vācijā, un Latvijas izlase savās mājās startēs pilnā sastāvā. Vietu pamatsacensībās jau ir nodrošinājuši brāļi Andris un Juris Šici, Kristens Putins/Imants Marcinkēvičs, Elīza Cauce un Ulla Zirne. Pārējie sportisti – Oskars Gudramovičs/Pēteris Kalniņš, Kendija Aparjode, Inārs Kivlenieks, Kristers Aparjods, Riks Kristens Rozītis un Artūrs Dārznieks – piektdien, 11. janvārī, startēs Nāciju kausā, kur cīnīsies par iespēju startēt nedēļas nogalē.

 

Latvijas Kamaniņu sporta federācijas (LKSF) prezidents Atis Strenga konferences ievadā pateicās visiem federācijas atbalstītājiem, kuri gan atbalsta sportistus, gan palīdz sacensību organizēšanā. “Runājot par sacensībām, šīs būs pēdējās pirms Pasaules čempionāta, tāpēc rezultāti ir ļoti svarīgi, lai tiktu labākās starta grupās. Visi spēcīgākie ir šeit, no lielākām komandām nav atbraukusi vienīgi Kanāda. Jau kopš iepriekšējā gada mēs skatāmies arī uz šo maģisko skaitli 2026. Mums visu laiku ir prātā, ka šis sapnis varētu piepildīties, tāpēc latiņa ir jātur ļoti augstu gan tam, kas notiek trasē, gan arī tam, kas notiek apkārt. Runājot par 2026. gadu – LOK ir visu pieteikuma paketi nodevuši zviedriem, un viņi šo šajās dienās nodod Starptautiskajai Olimpiskajai komitejai. Bet šoreiz aicinām visus uz Pasaules kausa posmu Siguldā. Būs interesanti gan skatītājiem, gan sportistiem. Aicinām ģimenes, jo uzskatām, ka ir svarīgi iesaistīt gan bērnus, gan jauniešus, kuriem šie ir pirmie soļi pretī sportam,” uzsvēra A. Strenga.

 

“Lattelecom 2019. gadā gaida lielas pārmaiņas, bet ar kamaniņu sportistiem esam joprojām kopā un rādām visu sezonu kanālā “Best4Sport”. Šogad esam ar “Helio” zīmolu, tas ir mūsu izklaides zīmols, kas demonstrē aizrautību, un mūs ļoti aizrauj atmosfēra Siguldā. Arī uz lielo mērķi 2026. gadu darīsim visu, lai uz vietas viss būtu maksimāli ērti gan sportistiem, gan skatītājiem. Ar lielām cerībām gaidām brīvdienas,” komentēja “Lattelecom” mārketinga direktors Jurģis Ozoliņš.

 

“Magnetic Latvia” pārstāvis, LIAA direktors Andris Ozols uzsvēra, ka patiesībā tieši sports ir tas, kas atbalsta valsti un tās uzņēmumus: “Mēs uztveram par dabisku to, ka mēs mīlam gan šo valsti, gan sportistus, kuri nes mūsu tēlu. Sportisti lepojas ar savu sniegumu, tiek galā arī ar kreņķiem, un mēs ar jums lepojamies. Latvija ir brīnišķīga valsts un jūsu sporta veids ir zīmīgs, jo ir ar labiem sasniegumiem un vēsturi. Darbs ar tradīcijām un rūpēm ir bijis jau agrāk, bet novēlam to visu arī nākotnē. Ir maz sporta veidu, kur Latvija pasaulē ir tik konkurētspējīga kā kamaniņu sportā.”

 

"Esam pagodināti jau ceturto gadu atbalstīt Latvijas Kamaniņu sporta federāciju, šoreiz piešķirot jaunākās BMW X2 un BMW X3 modeļu automašīnas. Mēs patiesi ceram, ka šie auto pavadīs sportistus ceļā uz panākumiem. BMW allaž rūpējas, lai spēkratiem būtu izcila saķere ar ceļu, īpaši līkumos, sportiska dinamika un tie sniegtu nepārspējamu braukšanas baudu. Šīs izcilākās auto īpašības novēlu komandai piedzīvot ne tikai uz ceļiem, bet arī trasē, traucoties pretim uzvarai sacensībās," uzsvēra LKSF ģenerālsponsora “Inchcape Motors Latvia” grupas valdes loceklis Ivars Norvelis.

 

“Pieci no deviņiem Pasaules kausa posmiem ir aizvadīti. Pirms tiem aizvadījām smagu sagatavošanās posmu gan vasarā, gan uz ledus. Domāju, ka pirms sezonas šoreiz bijām savākuši tik daudz braucienus uz ledus kā vēl nekad. Par rezultātiem – uzskatu, ka tie ir gana labi. Kādam ir bijušas veiksmīgākas sacensības, kādam mazāk veiksmīgas, bet kopskats ir labs. Ceram, ka tepat Siguldā arī labi startēsim. Gribu no savas puses visus aicināt skatīties klātienē, jo atbalsts trasē tiešām palīdz. Pirmdien jau dodamies uz Vinterbergu, kur aizvadīsim treniņu nedēļu pirms Pasaules čempionāta,” komentē LKSF menedžeris un treneris Kristaps Mauriņš.

 

Ar jaunumiem tehniskajos jautājumos iepazīstināja LKSF treneris un tehniķis Mārtiņš Rubenis, kurš atzina, ka šogad darbs nav bijis tik apjomīgs, kā iepriekšējā sezonā. “Pagājušajā gadā bija milzīgs lēciens nezināmajā, šogad tas ir sācis izkristalizēties un ir salikti punkti uz i atsevišķos kamanu mezglu risinājumos. Ir arī viena jauna kamana izveidota, ar ko šobrīd brauc tikai Oskars un Pēteris, tāpēc viņi neaizbrauca uz Ziemeļmerikas posmiem, lai varētu kamanu novest līdz braukšanas kārtībai. Daudz lietas, kas ir izveidotas, nav sevi līdz galam parādījušas trasē, bet mēs turpinām darboties un meklēt jaunus risinājumus.”

 

M. Rubenis arī neslēpj, ka ir priecīgs par konkurenci, kas veidojas latviešu sportistu vidū: “Komandā mums ir gan līderi, gan sekotāji, un šie sekotāji vairs nav pussekundes attālumā, bet piemēram, Kēnigzē visas trīs mūsu divvietīgās ekipāža iebrauca divās sekundes simtdaļās. Arī starp meitenēm līderi mainās no sacensībām uz sacensībām, un to es ļoti vēlējos savā laikā, lai būtu šī iekšējā konkurence, kura dzen uz priekšu. Ir izveidojusies saliedēta komanda, un es domāju, ka pavisam tuvā nākotnē mēs redzēsim ļoti iepriecinošus rezultātus.”

 

Jautāts par Kristera Aparjoda diskvalifikācijām sezonas pirmajā pusē, M. Rubenis atzina, ka viņa skatījumā tās bijušas vienkārši neveiksmes. “Pirmā bija par kamanas slidu, kura bija uzsilusi par daudz. Ja tīri tehniski ņem šo mērīšanu, tad tā notiek piecos punktos, no kuriem četri ir noteikti, bet piektais ir pēc izvēles. Nomērot tajos četros punktos, temperatūra bija grādu par mazu, bet tajā vienā kaut kāda iemesla dēļ slida bija uzsilusi par 0,2 grādiem, un par to tika noņemts sportists. Es jau runāju ar tehnisko komisiju, ka šo punktu noteikumos varbūt jāpārskata, jo tā nebija speciāla darbība, lai ietekmētu rezultātu, tā bija nejaušība. Otrā diskvalifikācija bija par to, ka slidai atskrūvējās viena skrūve. Mums ir noteikums, ka starp slieci un ragu atstarpe nevar būt lielāka par 0,5mm, bet, ja ir ļoti grubuļaina trase, tad šīs skrūves kādreiz atnāk vaļā, un viņam šoreiz bija atnākusi par daudz vaļā. Diskvalifikācija notika tikai trases lejā pēc brauciena, jo trases augšā kamanai viss bija kārtībā. Sāpīgi, bet šis noteikums ir pieņemts atlētu drošības dēļ. Mana izpratne gan ir tāda, ka tam ir jābūt nomērītam startā nevis finišā.”

 

Konferences noslēgumā brāļi Šici, kuri šosezon rādījuši vislabākos un stabilākos rezultātus starp Latvijas sportistiem, atzina, ka ar sezonu pagaidām ir apmierināti un cer, ka rezultāti uzlabosies: “Daudz ko izmēģinām, lai sagatavotos Pasaules čempionātam Vinterbergā. Dažviet ir kamanas slīdējušas labāk, citur sliktāk, bet reizēm arī laikapstākļi ir pievīluši, jo esam slieces gatavojuši citam laikam. Bet esam apmierināti, ka esam visu iztestējuši un zinām, kas der kādiem laikapstākļiem, jo Vinterbergā tie varbūt ļoti neprognozējami.”

 

Lasīt vairāk