{model.description}: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
{model.description}: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: {techdata.electricConsumption}; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: {techdata.electricRangeWltpCombined}
BMW i3[1]: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km: 16,6–15,3; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 278–307
Ar ko īpašs ir elektroautomobilis?
Elektromotori pārsteidz ar spēcīgo paātrinājumu.
Salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju elektriskās piedziņas jauda tiek atbrīvota vēl dinamiskāk. Braucot maksimālā jauda ir pieejama nekavējoties.
Elektroautomobiļa akumulators aizstāj degvielas tvertni.
Braukšana notiek ar elektrību, nevis degvielu. Elektroautomobilim nav benzīna vai dīzeļa tvertnes. Tam ir īpašs akumulators, kas droši pasargāts no negadījumiem, kā arī uzlādes sistēma.
Rekuperācija bremzēšanas laikā lādē akumulatoru.
Automobiļiem ar elektromotoru ir reģeneratīva bremžu sistēma. Atšķirībā no tradicionālajām bremžu sistēmām šī atgūst enerģiju. To dēvē par enerģijas atgūšanu vai rekuperāciju.
BMW elektroautomobiļa akumulators. Labi zināt.
Ietilpība, uzlādes jauda vai svars. Elektroautomobiļu akumulatoru sakarā tiek izmantots daudz terminu. Īss pārskats.
Ilgs kalpošanas laiks ir elektroautomobiļa akumulatora pamatvērtība.
Gluži kā iekšdedzes dzinējs, arī elektroautomobiļa akumulators ir vērtīgākā BMW sastāvdaļa. Elektroautomobiļa akumulatora cena tostarp ir atkarīga no tā ietilpības. Vienkārši sakot, jo vairāk enerģijas elektroautomobiļa akumulators spēj uzglabāt, jo dārgāks tas ir. Taču autovadītāji var pozitīvi ietekmēt elektroautomobiļa akumulatora kalpošanas laiku, pielāgojot savus braukšanas paradumus. Aizsardzībā nozīmīga loma ir arī iebūvētajām funkcijām.
Kā pozitīvi ietekmēt sava elektroautomobiļa akumulatora kalpošanas laiku?
Elektroautomobiļa akumulators ir izstrādāts īpaši rūpīgi. Tomēr darbības attālums un uzlādes efektivitāte laika gaitā samazinās atbilstoši normālam nolietojumam. To dēvē par State of Health (SoH) jeb akumulatora veselības stāvokli. Šis apzīmējums izsaka maksimālo lietota akumulatora enerģijas ietilpību salīdzinājumā ar jaunu. Jo zemāks SoH, jo mazāks darbības attālums. Taču jūs varat paildzināt akumulatora kalpošanas laiku ar rūpīgu attieksmi un piesardzīgu braukšanas stilu.
Ieteikumi jūsu elektroautomobiļa akumulatora kalpošanas laika optimizācijai.
Kā elektroautomobiļa akumulators saglabā augstu enerģijas līmeni?
Elektroautomobiļa akumulators ir radīts dažādām ikdienas braukšanas situācijām, tomēr tas ir pakļauts fiziskam nolietojumam. Viens nolietošanās aspekts ir laiks, izsakot vecumu gados. Konsekventi izvairoties no augsta uzlādes līmeņa un augstas akumulatora temperatūras, kad automobilis novietots stāvēšanai, nolietojums laika ietekmē būs mazāks. Otru nolietošanās aspektu spēcīgi ietekmē uzlādes un izlādes ciklu skaits. To dēvē par ciklisko nolietošanos. To var samazināt cita starpā ievērojot tālredzīgu braukšanas stilu un mērenu uzlādes jaudu.
Ilgtermiņa pieredze, kā piemēru izmantojot BMW i3.
BMW elektroautomobiļu ilgmūžību demonstrē mūsu pirmais elektroautomobilis – BMW i3. Mēs novērojām šī elektroautomobiļa akumulatora nolietošanās procesu kopš 2013. gada. Un pat pirms tam, BMW i3 izstrādes laikā, mēs analizējām nolietošanās procesu, simulējot to sarežģītos braukšanas un uzlādes testos.
Labākie priekšnosacījumi – jaunākām BMW paaudzēm.
Salīdzinājumā ar aktuālajiem modeļiem agrīnajiem i3 bija ļoti mazi elektroautomobiļu akumulatori. Pateicoties tehnoloģiju attīstībai un lielākiem akumulatoriem, jaunākās BMW elektroautomobiļu paaudzes spēj labāk risināt nolietojuma jautājumu. Tomēr, ņemot vērā ka katru gadījumu ietekmē daudzi faktori, nav iespējams izdarīt vispārīgus secinājumus par atsevišķu automobiļu nolietošanās procesu.
Elektromotora uzbūve. Vienkāršiem vārdiem.
Kā darbojas elektriskā piedziņa?
Elektromotors pārvērš strāvu kustībā. Tai ir divas galvenās sastāvdaļas: rotors un stators. Kā jau nosaukums par to liecina, rotors rotē. Tas notiek rotora un statora magnētiskā lauka mijiedarbības rezultātā. Rotora magnētisko lauku rada magnēti vai strāva atkarībā no motora veida. Elektromotors šo rotāciju novada uz riteņiem ar vienu pārnesumu. Skatoties uz braukšanas ciklu (WLTP), elektromotors ir vairāk nekā trīs reizes efektīvāks par iekšdedzes dzinēju. BMW elektroautomobiļi bieži vien ir aprīkoti ar īpaši efektīviem neatkarīgas ierosmes sinhronajiem motoriem, ko dēvē par SSM.
Neatkarīgas ierosmes elektromotoru (SSM) priekšrocības.
BMW kompetences pamatā ir plašā SSM izmantošana. Šie motori ir īpaši ar to, ka rotorā netiek izmantoti retzemju elementi. Salīdzinājumā ar citiem motoru veidiem SSM ir efektīvas jaudas īpašības, un tie labi paātrinās lielā ātrumā. Tas noder, ja nepieciešams veikt apdzīšanu uz lielceļa. SSM motoriem ir arī neliels patēriņš. Magnetizējot rotoru ar strāvu, tie darbojas efektivitātei vai jaudai optimizētos režīmos atkarībā no situācijas.
Pastāvīgās ierosmes elektromotoru (PSM) priekšrocības.
PSM elektromotora konstrukcija izceļas ar augstu jaudas blīvumu. Noteiktajā telpā tas spēj ģenerēt salīdzinoši lielu jaudu. Tehniski tas atšķiras no SSM ar to, ka magnētiskais lauks rotorā tiek radīts citā veidā, izmantojot pastāvīgos magnētus. Tāpēc PSM ir ideāli piemērots, lai to integrētu uzlādējamo hibrīdauto (PHEV) un M-PHEV (BMW XM) pārnesumkārbās.
Vienkārša tehnoloģija. Vienkārša braukšana.
BMW elektroautomobilis paātrinās tiešā veidā. Nav nepieciešams izmantot sajūgu vai pārnesumu pārslēgu. Pretēji iekšdedzes dzinējam elektromotora jauda ir pieejama nekavējoties. Tam ir augsts griezes moments, un zema ātruma amplitūdā tas ir gandrīz nemainīgs. Lielā ātrumā elektromotora maksimālā jauda ir pieejama praktiski jebkurā brīdī. Atšķirībā no iekšdedzes dzinēja ātrumu nepielāgo, pārslēdzot pārnesumus.
Braukšana ar elektrisku BMW. Unikāla pieredze.
Braukšana ar elektrisko BMW ir relaksējoši klusa, tomēr tā joprojām šķiet pazīstama. Nospiežot pedāli, paātrinājums ir tūlītējs, spēcīgs un ar lielisku modulāciju. Un pedāļa atsaucība bremzēšanas laikā ir precīza. Tam ir arī zems smaguma centrs, jo akumulators atrodas automobiļa apakšdaļā. Tāpēc jūsu BMW var lepoties arī ar izcilu stabilitāti uz ceļa.
Kāpēc elektroautomobilis tik strauji paātrinās?
Tikai viens pārnesums nozīmē to, ka jūsu elektriskā BMW paātrinājums ir vienmērīgs bez pārnesumu pārslēgšanas. Griezes moments pieejams nekavējoties, tiklīdz jūs nospiežat akseleratora pedāli. Noceļot kāju no pedāļa, jūsu BMW palēnināsies tikpat vienmērīgi atkarībā no jūsu izvēlētajiem enerģijas atgūšanas iestatījumiem.
Kā darbojas BMW inteliģentā rekuperācija?
Elektriskā BMW bremžu sistēma maksimālai efektivitātei analizē bremzēšanas situācijas, lai izmantotu visu elektromotora rekuperācijas potenciālu. Ja nepieciešams, tiek aktivizēta arī tradicionālā bremžu sistēma. Šāda inteliģenta mijiedarbība atgūst maksimālu enerģijas daudzumu, nenoslogo bremzes un samazina bremžu daļiņu emisijas.
Elektroautomobiļu cenu salīdzinājums.
BMW i5 eDrive40 Touring: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 19,3-16,5; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 483-560
BMW i5 eDrive40: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 19,5–15,9; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 477 - 582
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 18,7 – 15,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 490–599
BMW i7 xDrive60 Limousine: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 20,3 - 18,5; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 572 - 624
BMW i4 M50 xDrive: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 21,8 - 17,5; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 416–522
BMW i5 M60 Sedan: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 457–516
BMW i5 M60 xDrive Touring: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 20,9–18,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 441–503
BMW i7 M70 Limousine: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 23,7 - 20,8; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 490 - 559
BMW iX2 xDrive30: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 449
BMW iX xDrive40: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 21,4 - 19,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 403 - 435
BMW iX1 eDrive20: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 17,2 - 15,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 430 - 474
BMW iX M60: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 24,7 - 21,9; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 501 - 564
Jautājumi un atbildes par akumulatoriem un elektromotoriem.
Plašāka informācija.
Elektriskās darbības attālums.
Mūsu elektroautomobiļu darbības attālums ir tāds, kas ļauj viegli mērot lielākus attālumus. Maršruta plānotājs parādīs, kur, esot ceļā, varat uzlādēt savu automobili.
Mājās vai ceļā.
Uzlāde ir ļoti vienkārša. Ērti, izmantojot savu energopadevi mājās, vai pielāgojami, esot ceļā – piemēram, ātrās uzlādes stacijās. Uzlādes tīkls turpina paplašināties, un palielinās arī veicamās uzlādes risinājumu skaits.
Patēriņš un CO2 izmeši.
BMW i5 eDrive40 Touring: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 19,3-16,5; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 483-560
BMW i5 eDrive40: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 19,5–15,9; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 477 - 582
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 18,7 – 15,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 490–599
BMW i7 xDrive60 Limousine: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 20,3 - 18,5; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 572 - 624
BMW i4 M50 xDrive: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 21,8 - 17,5; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 416–522
BMW i5 M60 Sedan: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 457–516
BMW i5 M60 xDrive Touring: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 20,9–18,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 441–503
BMW i7 M70 Limousine: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 23,7 - 20,8; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 490 - 559
BMW iX2 xDrive30: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 449
BMW iX xDrive40: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 21,4 - 19,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 403 - 435
BMW iX1 eDrive20: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 17,2 - 15,4; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 430 - 474
BMW i3[1]: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā WLTP kWh/100 km: 16,6–15,3; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 278–307
BMW iX M60: enerģijas patēriņš, kombinētajā ciklā, WLTP kWh/100 km[1]: 24,7 - 21,9; elektriskās darbības attālums, WLTP km[2]: 501 - 564
[1] Oficiālie dati attiecībā uz degvielas patēriņu, CO2 izmešiem, enerģijas patēriņu un elektriskās darbības attālumu noteikti atbilstoši mērīšanas procedūrai, kas paredzēta regulas (EK) 715/2007 aktuālajā versijā. Datos attiecībā uz darbības attālumiem saskaņā ar WLTP ņemts vērā papildaprīkojums (šajā gadījumā – Vācijas tirgū). Automobiļiem, kuru tips kopš 2021. gada 1. janvāra apstiprināts no jauna, pastāv tikai oficiālie WLTP dati. Turklāt saskaņā ar EK Īstenošanas regulu 2022/195 NEDC vērtības no atbilstības sertifikātiem tiek dzēstas no 2023. gada 1. janvāra. Vairāk informācijas par NEDC un WLTP mērīšanas procedūrām skatiet www.bmw.com/wltp
Plašāku informāciju par jauno pasažieru automobiļu nominālo degvielas patēriņu, nominālo elektrības patēriņu un nominālajiem specifiskajiem CO2 izmešiem var iegūt degvielas patēriņa, CO2 izmešu un elektrības patēriņa vadlīnijās, kas bez maksas ir pieejamas visās tirdzniecības vietās, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Vācija un https://www.dat.de/co2/.
[2] Darbības attālums ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, jo īpaši šādiem: personiskais braukšanas stils, maršruta īpašības, āra temperatūra, apsilde/gaisa kondicionēšana un iepriekšējā sagatavošana.
[3] Uzlādes jauda atkarīga no uzlādes līmeņa, vides temperatūras, individuālā uzlādes profila un ārējo patērētāju izmantošanas. Darbības attālumi norādīti, pamatojoties uz WLTP labāko gadījumu. Uzlādes laiki attiecas uz vides temperatūru 23 grādi pēc Celsija pēc veikta brauciena un var atšķirties atkarībā no lietošanas uzvedības.