Mūsu rīks mūsu sīkdatņu izmantošanas atļauju pārvaldībai īslaicīgi nedarbojas. Tāpēc atsevišķas funkcijas, kuru darbībai ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatņu izmantošanai, var nedarboties.
PATĒRIŅŠ UN IZMEŠI
BMW EfficientDynamics: Detalizēta informācija par degvielas patēriņa un CO2 izmešu mērīšanas procedūru, kā arī informācija par dīzeļtehnoloģiju.
Jaunu automobiļu degvielas patēriņu un CO2 izmešus nosaka, veicot standartizētu procedūru. 2018. gada septembrī iepriekš piemēroto NEDC aizvietoja jauns daudz reālistiskāks braukšanas cikls, kura nosaukums ir WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – pasaulē saskaņotā vieglo transportlīdzekļu pārbaudes procedūra). To papildina RDE (reālie braukšanas izmeši) pārbaude, kurā tiek mērīti piesārņotāji ceļa apstākļos. Turpmāk ar jaunajām pārbaudes procedūrām patērētāji spēs labāk novērtēt sava automobiļa degvielas patēriņu un izmešu apjomu. Šajā lapā varat iegūt noderīgu informāciju arī par dīzeļdzinēju efektivitāti.
Jaunu automobiļu degvielas patēriņu un CO2 izmešus nosaka, veicot standartizētu procedūru. 2018. gada septembrī iepriekš piemēroto NEDC aizvietoja jauns daudz reālistiskāks braukšanas cikls, kura nosaukums ir WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – pasaulē saskaņotā vieglo transportlīdzekļu pārbaudes procedūra). To papildina RDE (reālie braukšanas izmeši) pārbaude, kurā tiek mērīti piesārņotāji ceļa apstākļos. Turpmāk ar jaunajām pārbaudes procedūrām patērētāji spēs labāk novērtēt sava automobiļa degvielas patēriņu un izmešu apjomu. Šajā lapā varat iegūt noderīgu informāciju arī par dīzeļdzinēju efektivitāti.
5 FAKTI PAR WLTP MĒRĪŠANAS PROCEDŪRU.
- 01 Jaunajai ar likumu noteiktajai WLTP patēriņa mērīšanai ir daudz praktiskāks pamatojums.
- 02 Pārbaudes notiek ilgāku laiku, ar lielākām ātruma vērtībām un ar dinamiskāku progresiju.
- 03 Jaunās mērīšanas procedūras standarta vērtības ir tuvākas patēriņa vērtībām reālos apstākļos.
- 04 Dati nodrošina augstāku sagaidāmo degvielas izmaksu caurskatāmības pakāpi.
- 05 WLTP mērīšanas procedūra ieviesta pakāpeniski kopš 2017. gada 1. septembra.
WLTP MĒRĪŠANAS PROCEDŪRA.
Precīza pārbaudes procedūra iespējami reālistiskāko degvielas patēriņa un CO2 izmešu vērtību iegūšanai.
WLTP mērīšanas procedūra tiek balstīta uz globāli savāktiem reālas braukšanas datiem, kas savukārt pamato noteikto vērtību lielāku reālistiskumu. Starp izmaiņām iekļauti arī jauni un ievērojami stingrāki pārbaudes apstākļi un lielāks ātrums, kā arī lielāks pārbaudes ilgums (30 minūtes iepriekšējo 20 minūšu vietā).
Lai daudz precīzāk noteiktu CO2 izmešu vērtības, pārbaudes procedūrā iekļautas gan automobiļa standartaprīkojuma, gan papildaprīkojuma iespējas. Tādējādi katra veida automobilim tika iegūtas divas vērtības: zemākā un augstākā iespējamā standarta patēriņa vērtība atbilstoši aerodinamikai, svaram un rites pretestībai. Pateicoties WLTP, turpmāk varēsiet labāk novērtēt automobiļa patēriņu un CO2 izmešu līmeni. Automobiļa īpašas konfigurācijas gadījumā individuālā standarta vērtība tiks norādīta tieši. Automobiļa īpašas konfigurācijas gadījumā individuālā standarta vērtība tiks norādīta tieši. Pat ar šo pārbaudes procedūru iespējamas novirzes reālos braukšanas apstākļos. Tomēr ikdienas patēriņš un CO2 izmeši vēl joprojām ir atkarīgi no dažādajiem topogrāfijas, klimata un braukšanas stila apstākļiem. Rezultātus ietekmē arī satiksmes situācija, automobiļa krava un ierīču, piemēram, gaisa kondicionēšanas sistēmas, lietojums. Viens ir skaidrs: pārbaudes apstākļi ir reālistiskāki nekā iepriekš, kas nozīmē to, ka sagaidāmi rezultāti ar lielāku degvielas patēriņu un augstākām CO2 izmešu vērtībām, kā arī mazākiem elektrisko automobiļu darbības attālumiem. Taču tas reālo degvielas patēriņu vai darbības attālumu neietekmē negatīvi. Turklāt BMW Group pastāvīgi pieliek pūles, lai izstrādātu jaunas tehnoloģijas un uzlabotu patēriņu un darbības attālumu.
Visi BMW Group automobiļi, ko var pasūtīt EU28+ valstīs, ir apstiprināti saskaņā ar WLTP procedūru.
Taču Vācijā likumdevējs nosaka, ka vērtības, kas iegūtas WLTP, sākotnēji tiks pārrēķinātas un publicētas atbilstoši NEDC vērtību sistēmai. EK šajā nolūkā ir izstrādājusi korelācijas paņēmienu, kas būs vienlīdz saistošs visiem automobiļu ražotājiem.
Šī fāze ir paredzēta pārmaiņu atvieglošanas nolūkā. Tās ilgums būs atkarīgs no konkrētās valsts tiesību aktiem, līdz ar to dažādās valstīs tas būs atšķirīgs.
No 2018. gada septembra visu ES, kā arī Šveicē, Turcijā, Norvēģijā, Lihtenšteinā un Izraēlā (EU28+) pārdoto automobiļu ražotāju pienākums bija pārbaužu veikšana saskaņā ar WLTP.
No 2021. gada janvāra visām valstīm, kas automobiļu apstiprināšanā piemēro ES tiesību aktus, būs jānorāda WLTP vērtības visiem automobiļiem to reģistrācijai.
WLTP IZSKAIDROJUMS VIDEO.
Šīs filmas jūs informē par svarīgākajiem faktiem saistībā ar WLTP mērīšanas procedūru.
WLTP SALĪDZINĀJUMĀ AR NEDC.
Uzziniet vairāk par atšķirībām starp iepriekšējo un jauno pārbaudes procedūru.
Pārbaudes procedūra | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
Pārbaudes ilgums | 20 min. | 30 min. | |
Pārbaudes attālums | 11 km | 23,2 km | |
Laiks, kas pavadīts stāvot | 25% | 13% | |
Pārbaudes stadijas | Pilsētas, ārpus pilsētas (kombinēti) | Zema, vidēja, augsta, īpaši augsta (kombinēti); (papildu “pilsētas” stadija elektroautomobiļiem un automobiļiem ar hibrīda transmisiju) | |
Ātrums | Vidējais: 34 km/h Maksimālais: 120 km/h | Vidējais: 46,6 km/h Maksimālais: 131 km/h | |
Sākuma temperatūra | 20–30°C; “aukstā iedarbināšana” | 14°C (pārbaudīts 23°C temperatūrā, koriģēts uz 14°C temperatūru) "Aukstā iedarbināšana" | |
Papildaprīkojuma iespējas | Netiek ņemtas vērā. | Tiek ņemtas vērā visas aprīkojuma iespējas atbilstoši to ietekmei uz aerodinamiku, svaru un rites pretestību. |
REĀLIE BRAUKŠANAS IZMEŠI (RDE).
Pa ceļu braucoša automobiļa piesārņotāju izmešu mērīšana reālistiskos apstākļos.
Kopš 2016. gada maija vidus reālo braukšanas izmešu (RDE) mērījumi bijuši obligāti visiem automobiļu ražotājiem ES, kā arī Šveicē un Turcijā, Norvēģijā, Lihtenšteinā un Izraēlā. Šajās RDE pārbaudēs ceļa apstākļos tiek mērīts tādu piesārņotāju kā daļiņu un slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu līmenis. Ar šo metodi nosaka vidējo izmešu līmeni, kāds sagaidāms ikdienas braukšanas laikā.
Lai vēl vairāk pazeminātu piesārņotāju vērtības ikdienas lietojumā, BMW Group izmanto dažādas tehnoloģijas, mazinot izplūdes gāzes savos modeļos.
Piemēram, BMW BluePerformance pasākumi samazina slāpekļa oksīdu izmešus dīzeļdzinējos. Ar jauno sešcilindru dzinēju paaudzi dīzeļdzinējiem no 2020. gada katalizatora glabātuve, kas atrodas tuvu dzinējam, aizstāta ar vēl efektīvāku SCR sistēmu, kas arī atrodas tuvu dzinējam. Tāpēc NOx konversija ir vēl vairāk uzlabota, īpaši braucot pilsētā. Otrs SCR katalizators, kas tāpat kā iepriekš atrodas balstrāmī, nodrošina papildu atbalstu, un atkarībā no automobiļa tam ir pašam sava AdBlue dozēšanas sistēma.
BMW Group bija pirmais automobiļu ražotājs, kas NOx katalizatora glabātuves un SCR sistēmas ieviesa sērijveida ražošanā. Izveidojot dubulto AdBlue dozēšanu, BMW atkal nosaka jaunus standartus izplūdes gāzu attīrīšanā un piesārņotāju samazināšanā.
Turklāt kopš 2006. gada automobiļiem ar dīzeļdzinējiem standartaprīkojumā iekļauti daļiņu filtri, lai samazinātu daļiņu izmešus. Tagad īpaši daļiņu filtri tiek plaši lietoti visā modeļu klāstā.
BMW ražo EU6d automobiļus no 01.10.2020. – jau trīs mēnešus pirms juridiski saistošā datuma 01.01.2021. Atšķirībā no Eu6c – EU6d izplūdes gāzu emisiju standartā tagad noteiktas arī daļiņu skaita un slāpekļa oksīdu robežvērtības RDE braucienu gadījumā.
EU6d apstiprinājums garantē, ka jūsu automobilis atbilst šobrīd stingrākajām ES emisiju robežvērtībām.
DZINĒJI AR BMW TWIN POWER TURBO TEHNOLOĢIJU.
Jaudīgi un efektīvi: BMW benzīna un dīzeļdzinēji.
Ikviena BMW izstrādes centrā ir inovatīvi benzīna un dīzeļdzinēji ar BMW TwinPower Turbo tehnoloģiju. Tie apvieno jaunākās degvielas iesmidzināšanas sistēmas, pilnībā pielāgojamu snieguma kontroli un inovatīvu turbopūtes tehnoloģiju.
BMW TwinPower Turbo benzīna dzinēji.
Inovatīvais trīscilindru benzīna dzinējs ar izcili vienmērīgu darbību, četrcilindru benzīna dzinējs un BMW TwinPower Turbo vienrindas sešcilindru dzinējs, vairākkārtējs balvas "Gada dzinējs" ieguvējs – nosaka jaunus standartus. Salīdzinājumā ar priekštečiem jaunākās paaudzes BMW EfficientDynamics dzinēju saimes pārstāvji ir ekonomiskāki, jaudīgāki un ar zemāku izmešu līmeni.
Lai palielinātu efektivitāti un dinamiku, šī inovatīvā pakotne, kas ir BMW EfficientDynamics stratēģijas vēl viens sasniegums, apvieno jaunāko iesmidzināšanas tehnoloģiju un Valvetronic vārstu vadības sistēmu, kas ietver Double-Vanos ar inovatīvu turbopūtes tehnoloģiju. Rezultāts ir īpaši efektīva piedziņas sistēma, kas pārliecinoši demonstrē BMW atzītās zināšanas par dzinējiem.
BMW TwinPower Turbo dīzeļdzinēji.
BMW Twin Power Turbo dīzeļdzinēji apliecina sistemātisku BMW EfficientDynamics principa īstenošanu: apvienojot izcilus ekonomijas, jaudas un gaitas raksturlielumus ar mazu degvielas patēriņu. Par to efektivitāti un dinamiku nav nekādu šaubu. Vienlaikus BMW TwinPower Turbo trīscilindru dīzeļdzinēji, kas ir ideāli iesācēju līmeņa dzinēji, inovatīvie BMW TwinPower Turbo četrcilindru dīzeļdzinēji un īpaši jaudīgie BMW TwinPower vienrindas sešcilindru dīzeļdzinēji savu darbu veic ar ievērojami zemāku izmešu līmeni un nelielu berzi. Tādējādi ir nodrošināta maksimāla braukšanas bauda. BMW EfficientDynamics saimes dīzeļdzinējiem ar vieglu alumīnija konstrukciju ir turbokompresors ar maināmu turbīnas ģeometriju. Par degvielas iesmidzināšanu gādā jaunākās paaudzes Common Rail tiešās iesmidzināšanas sistēma.
BMW DĪZEĻDZINĒJI: PROGRESĪVI UN EFEKTĪVI.
Dīzeļdzinējam ir ne tikai svarīga loma ekonomijā, bet tā ir arī ārkārtīgi efektīva piedziņas sistēma. Pateicoties inovatīvajai AdBlue iesmidzināšanas tehnoloģijai, mūsdienīgo BMW automobiļu ar dīzeļdzinējiem slāpekļa izmešu vērtības tuvojas nullei. Papildu izplūdes gāzu attīrīšanas procedūras tiek izmantotas, lai vēl vairāk samazinātu piesārņotāju emisijas. Tāpēc dīzeļdzinējs ir efektīva piedziņas sistēma, sevišķi tiem vadītājiem, kuri regulāri mēro lielus attālumus. BMW Group tiek turpināts darbs pie visu piedziņas veidu izstrādes un uzlabošanas.
LIETAS, KAS JĀZINA PAR DĪZEĻDZINĒJU.
Neatkarīgi no tā, vai iemesls ir, ekonomija vai efektivitāte – ir daudz lielisku iemeslu, kas runā par labu mūsdienīgiem dīzeļdzinējiem. Taču bieži trūkst faktu un pamatinformācijas. Veidojiet savu priekšstatu ar informatīvu pārskatu par dīzeļpiedziņas un piesārņotāju emisijas tēmu šeit.
Automobilis ar dīzeļdzinēju un vide
ES un daudzas citas valstis pasaulē ir uzņēmušās ievērojami samazināt siltumnīcefekta gāzes CO2 izmešus. Dīzeļdzinējam ir svarīga loma ceļā uz šo mērķi klimata pārmaiņu jomā: galu galā automobiļi ar dīzeļdzinējiem var radīt labu CO2 pēdu, pateicoties savam mazajam patēriņam. Automobilis ar dīzeļdzinēju, kas atbilst ES Euro 6 standartam, piemēram, rada par apmēram 15% mazāk CO2 nekā līdzīgs modelis ar benzīna dzinēju. Pamatojoties uz šo, automobiļi ar dīzeļdzinējiem Eiropā pēdējos 20 gados ietaupījusi apmēram 1 000 000 000 tonnas CO2. Un, pateicoties daļiņu filtriem, kas kopš 2006. gada ir BMW standartaprīkojumā, tādu dīzeļdzinēju automobiļu, uz ko attiecināt dzinēja radītu daļiņu izmešus, proporcija ir nebūtiska.
Daļiņu izmeši un daļiņu filtri
Daļiņu izmeši ir termins, ko attiecina uz cietajām daļiņām, kas izplatās gaisā. Dabiski daļiņu avoti ir erozija, smalki putekļi, vulkānu izvirdumi, kā arī putekšņi. Cilvēku radīti piesārņojuma avoti ir ceļu satiksme, kā arī gaisa un kuģu satiksme un ražošana. Apmēram 20% daļiņu izmešu rodas automobiļu dēļ, ko vairāk veido riepu dilšana un turbulence nekā izplūdes gāzu emisijas. Pateicoties daļiņu filtriem, kas kopš 2006. gada uzstādīti BMW Group automobiļos, tiem gandrīz vairs nav dzinēja radītu daļiņu emisijas.
Kas tieši ir CO2?
Oglekļa dioksīds ir siltumnīcefekta gāze, kas rodas, piemēram, notiekot ogļu, dīzeļdegvielas, benzīna, dabasgāzes un koksnes sadegšanai. Tam ir svarīga loma dabā daudzu dzīvo organismu un augu metabolismā. Pārlieks CO2 daudzums ievērojami veicina siltumnīcefektu un tādējādi arī klimata pārmaiņas. ES satiksme rada līdz 30% no visiem CO2 izmešiem, ceļu satiksmei veidojot 72%. Bez dīzeļdzinējiem, kas, pateicoties mazākam patēriņam, rada mazāk CO2 izmešu nekā benzīna dzinēji, CO2 vērtības būtu ievērojami lielākas.
Ko nozīmē NOx?
NOx ir slāpekļa oksīdu – slāpekļa (N) gāzveida oksīdu – kopējais nosaukums. Pārāk augsta NOx koncentrācija kaitē plaušām un augiem. Slāpekļa oksīdi rodas augstajā degvielas, ogļu, eļļas, koksnes un pat atkritumu sadegšanas temperatūrā. No 1990. līdz 2017. gadam ceļu satiksmes radītie NOx izmeši samazinājušies par vairāk nekā 60%. Tāpēc kopējā ceļu satiksmes izraisīto NOx izmešu proporcija 2017. gadā bija 37,5%. BMW paļaujas uz vairāku posmu procedūru slāpekļa oksīdu samazināšanā, kas patlaban atzīta kā ārkārtīgi efektīva. Papildus izmešu samazināšanai dzinējā un izplūdes gāzu pārstrādei šeit iekļauta izplūdes gāzu pēcapstrāde kombinācijā ar NSC (slāpekļa oksīda glabātuves katalizatoru) un SCR (selektīvās katalītiskās reducēšanas) sistēmu. Mijiedarbojoties ar izplūdes gāzu temperatūru un AdBlue iesmidzināšanu, SCR sistēma pārvērš toksiskos slāpekļa oksīdus netoksiskos ūdens un slāpekļa komponentos.
Jaunajā BMW sešcilindru dīzeļdzinējā iepriekšējo ārkārtīgi efektīvo izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmu, ko veido NOx glabātuves katalizators, DPF (dīzeļdegvielas daļiņu filtrs) un balstrāmja SCR, aizstāj sistēma ar vēl lielāku potenciālu. Šeit dzinēja tuvumā esošā SCR sistēma (kas balstīta uz DPF) sadarbojas ar balstrāmja SCR sistēmu, lai aptvertu plašu dzinēja darbību klāstu ar optimālu NOx konversiju. Šis ir arī nākotnes izplūdes gāzu standartu pamats.ES izmešu standarts
ES izplūdes gāzu standartā noteiktas izmešu robežvērtības atbilstoši automobiļa veidam un dzinējam. Katru gadu jauniem automobiļiem, lai iegūtu apstiprinājumu, jāatbilst daudz stingrākiem noteikumiem attiecībā uz izplūdes gāzēm. Pašlaik visiem BMW Group jaunajiem automobiļiem gan ar benzīna, gan ar dīzeļdzinēju jāatbilst Euro 6 izplūdes gāzu standartam. Apstiprinājuma sertifikāta sadaļā V9 atradīsiet sava automobiļa izmešu klasi atbilstoši ES tipa apstiprinājumam.
Vides zonas
Lai atbilstu ES izmešu robežvērtībām ļoti piesārņotās pilsētās un lai ilgtermiņā uzlabotu gaisa kvalitāti, dažās Eiropas pilsētās ir vides vai zema izmešu līmeņa zonas ar satiksmes ierobežojumiem. Atbilstoši noteikumiem konkrētajā valstī automobiļi šajās zonās var iebraukt, tikai ievērojot konkrētus nosacījumus, piemēram, uzrādot izmešu uzlīmes vai atbilstot noteiktām izmešu klasēm. Pašlaik BMW Group jaunajiem automobiļiem gan ar benzīna, gan ar dīzeļdzinējiem jāatbilst Euro 6 izplūdes gāzu standartam, un tādējādi tiem ir lielākā daļā Eiropas vides zonu nepieciešamais apstiprinājums.
Izmešu uzlīme
Izmešu uzlīme sniedz informāciju par automobiļa ES izmešu klasi. Tā ir nepieciešama dažās Eiropas pilsētās, piemēram, Berlīnē, lai brauktu vides zonās ar pazeminātu izmešu līmeni. Pašlaik automobiļiem atbilstoši izmešu līmenim ir sarkana, dzeltena vai zaļa uzlīme, vai arī tās nav vispār. Pašlaik BMW Group jaunie automobiļi vienmēr atbilst Euro 6 izplūdes gāzu standartam un tādējādi reģistrējot saņem zaļo izmešu uzlīmi. Attiecīgi jūs varat braukt ar savu jauno BMW lielākajā daļā vides zonu Eiropā.
BUJ – PATĒRIŅA UN IZMEŠU MĒRĪŠANAS METODES.
Jūsu jautājumi. Mūsu atbildes.
Kas ir WLTP?
Abreviatūra WLTP nozīmē "Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure" (pasaulē saskaņotā vieglo transportlīdzekļu pārbaudes procedūra).
Tā ietver jaunu pārbaudes procedūru reālistiskākai automobiļu degvielas patēriņa un CO2 izmešu vērtību noteikšanai, kas būs juridiski saistoša attiecībā uz visiem automobiļiem, sākot no 2018. gada septembra. WLTP aizvietos iepriekš izmantoto NEDC procedūru.Kas ir WLTP braukšanas cikls?
Automobiļa patēriņš un izmeši ir atkarīgi no braukšanas stila, kā arī no citiem faktoriem. Tādēļ WLTP braukšanas informācija ir ievākta visā pasaulē. Šī informācija izmantota, lai noteiktu 4 stadijas ar dažādu vidējo ātrumu: mazu, vidēju, lielu un īpaši lielu. Katrā no šīm stadijām ir atšķirīga paātrinājuma, bremzēšanas un apstāšanās intensitāte, lai atveidotu situāciju, kāda atbilst ikdienas braukšanas stilam. Šo stadiju kombinācija ir braukšanas cikls, kas ražotāja informācijā tiek atspoguļots kā kombinēta vērtība. Ņemot vērā to, ka elektriskos automobiļus un hibrīdauto sevišķi daudz izmanto pilsētās, šo automobiļu braukšanas ciklā ietverta 5. stadija: pilsētas stadija. Tās rezultāti tiek iegūti no maza un vidēja ātruma vidējiem rādītājiem.
Ko WLTP nozīmē man?
WLTP ieviešana nozīmē to, ka norādītās degvielas patēriņa un CO2 vērtības būs tuvinātas reāli esošajām. Tomēr, ņemot vērā individuālo papildaprīkojumu, WLTP nodrošinās vēl reālistiskākus rādītājus, jo tie būs balstīti uz jūsu personīgā automobiļa konfigurāciju. Taču vienlaikus reālistiskākas vērtības nozīmē arī lielāku patēriņu un lielākas CO2 izmešu standarta vērtības automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem un mazāku darbības attālumu elektroautomobiļiem un hibrīdauto. Atkarībā no valsts likumdošanas var tikt piemēroti augstāki CO2 nodokļi.
Kas ir RDE?
Abreviatūra RDE nozīmē "Real Driving Emissions" (reālie braukšanas izmeši). Šī ir jauna procedūra, lai noteiktu tādus piesārņotājus kā slāpekļa oksīdi (NOx) un daļiņas. Būtiskākā iezīme ir tā, ka mērījumi tiek veikti reālistiskos apstākļos, atrodoties ceļā, nevis laboratorijā. Šajā nolūkā ierīce, kas pazīstama ar nosaukumu "pārnēsājama izmešu mērīšanas sistēma" (saīsinājumā "PEMS"), tiek piestiprināta pārbaudes automobilim.
Kas ir EU6?
"Euro 6" ir šī brīža piesārņotāju izmešu standarta nosaukums. Tas nosaka mazākas daļiņu un slāpekļa oksīdu izmešu maksimālās vērtības salīdzinājumā ar EU5. Sākot no 2018. gada septembra*, EU6c izmešu standarts būs obligāts, un salīdzinājumā ar EU6b tajā noteiktas vēl zemākas daļiņu satura robežvērtības automobiļiem ar benzīna dzinējiem. Tādas pašas robežvērtības attiecas arī uz automobiļiem ar dīzeļdzinējiem EU6b un EU6c ciklā. EU6d-TEMP no 2019. gada septembra* un EU6d no 2021. gada janvāra* atkal nedaudz pazeminās daļiņu skaita un slāpekļa oksīdu robežvērtības atbilstoši RDE.
* Attiecas uz jaunajiem automobiļiem. Jauno tipu automobiļiem jaunie izmešu standarti tiks piemēroti vienu gadu agrāk.Ko nozīmē selektīvā katalītiskā reducēšana (SCR)?
Lai vēl vairāk samazinātu automobiļa izmešu vērtības, dīzeļdzinēju izplūdes sistēmai tiek nodrošināta šķidra amonjaka – AdBlue® – padeve. Selektīvā katalītiskā reducēšana (SCR) ar AdBlue® pārveido līdz 90% slāpekļa oksīdu. Pāri paliek ūdens tvaiki, slāpeklis un CO2. Pāri paliek ūdens tvaiki, slāpeklis un CO2.
Kas ir BluePerformance?
BMW izmanto BluePerformance tehnoloģiju, lai vēl vairāk mazinātu savu automobiļu slāpekļa oksīdu izmešus. Pateicoties šai tehnoloģijai, iespējams vēl vairāk optimizēt dīzeļpiedziņas izmešu rādītājus izmešus. Papildus dīzeļdegvielas daļiņu filtram un NOx katalizatora glabātuvei visos BMW četrcilindru dīzeļdzinējos ir SCR katalizators (selektīvā katalītiskā reducēšana) ar AdBlue® iesmidzināšanu, lai ievērojami mazinātu slāpekļa oksīdu daudzumu izplūdes gāzēs. Ar jauno sešcilindru dzinēju paaudzi dīzeļdzinējiem no 2020. gada katalizatora glabātuve, kas atrodas tuvu dzinējam, aizstāta ar vēl efektīvāku SCR sistēmu, kas arī atrodas tuvu dzinējam. Tāpēc NOx konversija ir vēl vairāk uzlabota, īpaši braucot pilsētā. Otrs SCR katalizators, kas tāpat kā iepriekš atrodas balstrāmī, nodrošina papildu atbalstu, un atkarībā no automobiļa tam ir pašam sava AdBlue dozēšanas sistēma.
Kas ir daļiņu filtrs?
Daļiņu filtrs ir daļiņu apjoma mazināšanas līdzeklis benzīna un dīzeļdzinējos.
Ko WLTP nozīmē elektrisko automobiļu un hibrīdauto gadījumā?
Ņemot vērā to, ka elektriskos automobiļus un hibrīdauto sevišķi daudz izmanto pilsētās, šo automobiļu ciklā papildus maza, vidēja, liela un īpaši liela ātruma stadijām ietverta 5. stadija, proti – pilsētas stadija. Tā apvieno ātrumu no stadijām, kas vislabāk atspoguļo satiksmes situāciju apdzīvotās vietās, – no maza un vidēja ātruma stadijas. Tas nodrošina reālistiskākus darbības attāluma rādītājus.