BMW Z MODEĻU PĀRSKATS.

Astoņdesmito gadu beigās BMW no jauna pievērsa uzmanību rodsteru tradīcijai, kas sakņojās tādos modeļos kā leģendārais BMW 507, divvietīgais automobilis, automobiļi ar nolaižamu jumtu, kuri tika radīti tīram braukšanas priekam. Lai “Z” varētu simbolizēt vācu valodas vārdu “Zukunft” – nākotne. Un tā arī ir, ka visus Z sērijas modeļus raksturo ārkārtīgi inovatīvas, novatoriskas automobiļu specifikācijas.

Lasīt vairāk
BMW Z4 M40i Roadster G29, trīs ceturtdaļu sānskats

BMW Z SĒRIJAS ĪSA VĒSTURE.

Atklājiet neparastā, tālu priekšā savam laikam esošā BMW Z sērijas Rodster attīstību, vēsturi un evolūciju. Uzziniet, kā tādi klasiski paraugi kā BMW Z1 un BMW Z8, kā arī plašākai auditorijai paredzēti automobiļi – BMW Z3 un BMW Z4 – tika radīti.

Lasīt vairāk

BMW Z SĒRIJAS ĪSA VĒSTURE.

BMW Z1.

BMW Z1 (E30/Z), septiņu astotdaļu sānskats, braucošs automobilis

(E30/Z)

Sekojot pa pēdām tādiem leģendārajiem rodsteriem kā BMW 328 un BMW 507, astoņdesmito gadu beigās BMW laiž klajā divvietīgu automobili, kas galu galā kļūst par klasiku: BMW Z1. BMW Technik GmbH kā sākotnēji kā konceptautomobilis izstrādātais automobilis gūst tādus panākumus, ka tas tiek izstrādāts ceļam.

 

Galvenā dizainera Harma Lagāja [Harm Lagaay] vadībā BMW Z1 radīts revolucionārs dizains. Ārkārtīgi līdzenais radiatora režģis un liektais pārsegs liecina par automobiļa ārkārtīgo dinamiku, izbraucot pagriezienus, un precīzo braukšanas stilu.

 

Tehniski – automobiļa pamatā ir BMW 3. sērija (E30), bet ar to arī beidzas līdzība ar sērijveidā ražoto automobili. Tas tā ir arī, pateicoties neparastajam dizainam un faktam, ka visus 8 000 stingri ierobežotā rodstera izlaiduma automobiļus ražoja ar rokām. BMW Z1 ir vienīgais automobilis, kura prototipus gan izstrādāja, gan uzbūvēja BMW Technik GmbH. Automobilim ir arī vairākas tehnoloģiskas inovācijas. Vissatriecošākās ir durvis, kas nolaižamas sliekšņu uzlikās, iedvesmojot tīru braukšanas sajūtu, kādu spēj paust tikai BMW Z1.

 

Durvju konstrukcija ir iespējama, tikai pateicoties unikālajai stabilitātei un tērauda viengabala korpusa vērpes noturībai, un tas arī galvanizēts kā vienots veselums. Šasija ne tikai apveltīta ar priekšrocībām, kādas sniedz īpaša aizsardzība pret koroziju, bet tā ir arī par 25 procentiem vairāk nostiprināta. Virsbūvi veido stikla šķiedras un plastmasas detaļas.

 

Pateicoties tiešajam savienojumam ar ceļu, BMW Z1 nodrošina kartingam līdzīgu braukšanas pieredzi. To darbina 2,5 litru sešcilindru dzinējs ar 125 kW (170 ZS), kas aizgūts no tā laika BMW 325i. Vieglais rodsters ir gandrīz ideāli līdzsvarots, sevišķi tāpēc, ka dzinējs ir novietots aiz priekšējās ass. BMW sekmīgi papildina rodsteru kolekciju ar vēl vienu klasisku piemēru.

 

Ražošanas periods: 1989–1991
Dzinējs: 2,5 litri (125 kW, 170 ZS), 6 cilindri
Garums/platums/augstums: 3 921 mm/1 690 mm/1 277 mm

BMW Z3.

BMW Z3 Roadster (E36/7), sānskats, stāvošs automobilis

(E36/7)

BMW Z1 daudzo panākumu iedvesmots, Minhenē esošais automobiļu ražotājs laiž klajā BMW Z3 – rodsteru, kas paredzēts plašākam klientu lokam. Jau atkal nepārspēts paliek vieglās konstrukcijas divvietīgais automobilis ar nolaižamu jumtu un BMW raksturīgo vadāmību, un tas nebeidz pastāvēt līdz pat šai dienai sava pēcteča – BMW Z4 – veidolā.

 

Ja neskaita dažus tūkstošus BMW Z1 ierobežotā izlaiduma automobiļu, vairākas desmitgades uzņēmums nav piedāvājis neko līdzīgu tādam mazam, divvietīgam automobilim ar nolaižamu jumtu un visām BMW iezīmēm. Tad, 1995. gadā, uz skatuves un pasaules ielās ar plašu vērienu parādās BMW Z3; mazs, bet jaudīgs, ar precīzu stūrēšanu un saķeri ar ceļu. Šī sekmīgā koncepcija septiņos gados tiek pārdota 297 000 eksemplāros. 

 

Sākotnēji tas aprīkots ar 1,8 litru vai 1,9 litru četrcilindru dzinēju, taču no 1996. gada BMW Z3 ir pieejams arī ar sešcilindru dzinēju, kas ģenerē 142 kW (193 ZS) ar 2,8 litru darba tilpumu. Nākamajā gadā tiek piedāvāts BMW M Roadster ar 3,2 litru sešcilindru dzinēju, kas izmantots BMW M3 (E36) un nodrošina 236 kW (321 ZS) jaudu.

 

1998. gadā BMW uzsāk jaunu ceļu un prezentē “shooting brake” koncepciju – Coupé līdzīgu formu. Ekstravagantā forma piešķir automobilim neparastu izskatu. Tas pieejams tikai ar sešcilindru dzinēju.

 

1999. gada modeļa atjauninājums piedzīvo hromētus gredzenus, ar ko papildināti rodstera priekšējie lukturi, un pārstrādātu, daudz dinamiskāku aizmuguri, kas ir nedaudz paaugstināta spārnu aizmugurē. L formas aizmugurējie lukturi liek tam izskatīties platākam. Jauni dzinēji nodrošina vēl lielāku paātrinājumu, piemēram, 2,2 litru četrcilindru dzinējs ar 125 kW (170 ZS). Sešcilindru dzinēju ar 2,8 litru darba tilpumu aizstāj ar 3,0 litru dzinēju, kas ģenerē 170 kW (231 ZS) jaudu. Un kopš 2001. gada BMW M Roadster ir dzinējs no tobrīd nesen klajā laistā BMW M3 (E46). Tas nodrošina 239 kW (325 ZS) un pārvērš vieglo divvietīgo modeli par automobili ar nesalīdzināmu dinamiku un paātrinājumu.

 

Ražošanas periods: 1995–2002

Dzinēji: 1,8–3,2 litri (85–239 kW, 115–325 ZS), 4 un 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 025–4 050 mm/1 692–1 740 mm/1 266–1 306 mm

BMW Z4.

Tiešais BMW Z3 pēctecis ir BMW Z4. Rodsters tagad ir ievērojami audzis un uzlabots attiecībā uz komfortu – bez nepieciešamības meklēt kompromisus attiecībā uz dinamiku un braukšanas prieku.

Lasīt vairāk

BMW Z4 PIRMĀ PAAUDZE.

BMW Z4 Roadster (E85), septiņu astotdaļu sānskats, braucošs automobilis

(E85, E86)

BMW Z3 pēctecis, kas radīts galvenā dizainera Krisa Bengla [Chris Bangle] aizbildnībā, turpina īsās pārkares, relatīvi garās garenbāzes, garā pārsega un īsās aizmugures koncepciju. Rezultāts ir sportisks automobilis, izteiksmīgi dinamisks rodsters ar vienu mērķi: radīt braukšanas prieku ar tiešu kontaktu ar ceļu un savienojumu ar braukšanas vidi, bez kompromisiem attiecībā uz komfortu un mūsdienīgākajām tehnoloģijām. Tāpēc salonam iespējams izvēlēties kvalitatīvus materiālus. Automobilim ar mīkstā seguma jumtu ir apsildāms aizmugures loga stikls, padarot to izturīgu un piemērotu ikdienas lietojumam.

 

Sākotnēji BMW Z4 bija pieejams tikai kā vienrindas sešcilindru dzinējs. Tas ģenerē 125 kW (170 ZS) ar 2,2 litru darba tilpumu, 141 kW (192 ZS) ar 2,5 litru darba tilpumu un 170 kW (231 ZS) ar 3,0 litru darba tilpumu. Šasija ar Makfērsona tipa balstiekārtu priekšpusē apvienota ar daudzsviru aizmugurējo asi un nodrošina braukšanas sniegumu, kas dinamikas un veiklības aspektā rodsteru izvirza savas klases augšgalā. No 2005. gada pieejams jauns modelis, kam iespējams četrcilindru dzinējs, kas nodrošina 110 kW (150 ZS) ar 2 litru darba tilpumu.

 

2006. gada modeļa atjauninājumā automobilim piešķirti pārstrādāti buferi, kas kopā ar jaunajiem LED aizmugurējiem lukturiem veido vēl dinamiskāku izskatu. Daudz dramatiskākas inovācijas jaušamas sporta automobiļa jaudā: jaunais sešcilindru dzinējs – N52 – nodrošina lielāku efektivitāti un sniegumu. Piemēram, pat vismazākais dzinējs rada 130 kW (177 ZS) ar 2,5 litru darba tilpumu. Turklāt tagad pieejams arī M variants. Dzinējs aizgūts no BMW M3 (E46), kas ģenerē 252 kW (343 ZS) jaudu ar 3,2 litru darba tilpumu. Šis dzinējs ir arī nesen ieviestajam Coupé. Pretstatā BMW Z3 – šis automobilis ir hečbeks un pieejams arī ar 3,0 litru dzinēju un 195 kW (365 ZS). 

 

Ražošanas periods: 2002–2008

Dzinēji: 2,0–3,2 litri (110–252 kW, 150–343 ZS), 4 un 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 091–4 113 mm/1 781 mm/1 268–1 302 mm

BMW Z4 OTRĀ PAAUDZE.

BMW Z4 Roadster (E89), sānskats, braucošs automobilis

(E89)

Liektas līnijas, garš pārsegs, plata aizmugure: arī nākamā BMW Z4 paaudze prot iedvesmot. Un ne sliktāk par iepriekšējām paaudzēm, jo šis automobilis ir aktīvi iesaistīts autosporta un klientiem ir pieejama tā sacīkšu versija. 

 

BMW Z4 (E89) evolūcija papildina šo mīkstā seguma jumta automobili ar papildaprīkojuma cieto jumtu un tā vietā piešķir šim rodsteram nolaižamu alumīnija jumtu. Kad tas ir nolaists, gandrīz nav nekādas atšķirības starp šo un automobili ar standarta jumtu. Šī iespēja aizstāj Coupé.

 

Šīs paaudzes pirmos automobiļus darbina sešcilindru dzinēji, sākot ar sDrive23i ar 2,5 litru darba tilpumu un 150 kW (204 ZS), un beidzot ar klāsta priekšgalā esošo sDrive35i ar 3,0 litru dzinēju, kas nodrošina 225 kW (306 ZS). sDrive35is, kas pieejams no 2010. gada, arī izmanto šo dzinēju. Pēc pārstrādāšanas tas tagad nodrošina 250 kW (340 ZS) un ir visjaudīgākais dzinējs, kas pieejams līdz pat ražošanas laika beigām 2016. gadā. Kā modeļa atjauninājums 2011. gadā ir pieejami divi četrcilindru dzinēji ar turbokompresoru. Tie aizstāj mazākos sešcilindru dzinējus. 2013. gads piedzīvo nedaudz mazāk jaudīga jauna dzinēja parādīšanos: 2,0 litru četrcilindru dzinējs ar 115 kW (156 ZS).

 

Piedāvātais drošības aprīkojums pārsniedz tā brīža normas. Piemēram, automobilis ir aprīkots ar bremzēšanas atbalsta sistēmu un optisku rādījumu. Mirgojoši bremžu lukturi un automātiski aktivizēti avārijas signāllukturi rāda citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ka BMW Z4 strauji bremzē. 

 

Tādas funkcijas patlaban ir standarta aprīkojums, bet 2009. gadā tās bija revolucionāras. BMW Z4 ir arī dinamiskās braukšanas kontrole, kas ļauj pielāgot automobiļa braukšanas īpašības. Proti, paātrinājumu, stūres pastiprinātāja reakciju un pārnesumu pārslēgšanu modeļiem ar automātisko pārnesumkārbu. 

 

Tika saražots apmēram 115 000 otrās paaudzes BMW Z4 automobiļu.

 

Ražošanas periods: 2009–2016

Dzinēji: 2,0–3,0 litri (115–250 kW, 156–340 ZS), 4 un 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 239 mm/1 790 mm/1 291 mm

BMW Z4 TRESĀ PAAUDZE.

BMW Z4 Roadster (G29), priekšpuses skats, braucienā

(G29)

BMW Z4 (G29) – rodstera trešā paaudze – Z ideju īsteno galējā pakāpē: nepielāgots, radikāli progresīvs dizains ar M sporta pakotni standartaprīkojumā un mūsdienīgākās tehnoloģijas. 

 

Tumsā LED priekšējie lukturi uzreiz izceļas, un tā aizmuguri izgaismo OLED – organiskās gaismas diodes. BMW Z4 sportiskā klātbūtne ir pamanāma visos apgaismojuma apstākļos. Jau pirmajā acumirklī automobiļa progresīvo vadāmību izceļ dinamiskās līnijas, sākot ar priekšdaļu, pāri garajam pārsegam un sānu profiliem un beidzot ar īso, plato aizmuguri. Gaisa savācēji bremzēm, kas izmantoti sānos aiz priekšējo riteņu arkām, arī nodrošina, ka riteņu arkās veidojas tikai pavisam neliela turbulence. Rodstera mīkstā seguma jumts aizveras elpu aizraujošās desmit sekundēs – braucot ar ātrumu līdz 50 km/h. 

 

Pateicoties zemajam novietojumam attiecībā pret ceļu, izcilajam svara sadalījumam un stingrajai šasijai, BMW Z4 vijīgos lauku ceļos jūtas kā mājās. Liela stabilitāte līkumos nodrošina ārkārtīgi precīzu stūrēšanu un daudz braukšanas prieka. Bet četru un sešu cilindru Twin Scroll Turbo dzinēji nodrošina jaudu, kas precīzi atbilst šim automobilim, sākot ar 2,0 litru 145 kW (197 ZS) dzinēju un beidzot ar M dzinēju, kas nodrošina BMW Z4 M40i Roadster ar 250  kW (340 ZS), sākot ar 3,0 litru darba tilpumu.

 

Salonā BMW Individual ekskluzīvos materiālus var izvēlēties dažādās krāsu kombinācijās, lai radītu ārkārtīgi izteiksmīgu izskatu. Pēc pieprasījuma pieejams arī Head-Up displejs. Pieejams arī BMW atjautīgais personiskais asistents, un tas var izpildīt daudzas BMW Z4 funkcijas ar balss komandu palīdzību.

 

Ražošanas periods: 2018–mūsdienas

Dzinēji: 2,0–3,0 litri (145–250 kW, 197–340 ZS), 4 un 6 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 324 mm/1 864 mm/1 303 mm

BMW Z8.

BMW Z8 Roadster (E52), trīs ceturtdaļu priekšpuses skats, braucošs automobilis

(E52)

Kaut gan visi Z modeļi ievēro tradīcijas, kādas veidojuši leģendāri rodsteri, piemēram, BMW 507 attiecībā uz dizaina iezīmēm; BMW Z8 ir tiešāks piecdesmito gadu luksusa auto pēctecis. Ekskluzīvajam divvietīgajam automobilim ir līdzīgi liekti spārni ar ļoti garu pārsegu un īsu aizmuguri. Tas pats attiecas uz šī elegantā un izteiksmīgā automobiļa izcilo sniegumu.

 

1997. gadā Tokijas autoizstādē tiek izrādīts BMW Z07 konceptauto, kam jau ir BMW Z8 pamatelementi. BMW Z8 radīja Henrika Fiskera [Henrik Fisker] vadībā, un pirmo reizi tas tiek prezentēts 2000. gadā. Šis automobilis ar liektajiem spārniem un plato, līdzeno elipsveida režģi ne tikai atbalso BMW 507 stila elementus, bet arī ienes tos jaunajā tūkstošgadē. 

 

BMW Z8 lepojas ar izstrādātu tehnisko konstrukciju, kam ir pašbalstošs alumīnija rāmis (t. s. karkass), pie kura piestiprinātas virsbūves daļas. Tas ievērojami samazina automobiļa svaru un būtiski uzlabo braukšanas dinamiku. Centrālais elements ir 5,0 litru astoņcilindru dzinējs no BMW M5 (E39S), kas nodrošina 294 kW (400 ZS), kā arī pastāvīgi klāsta priekšgalā esošā automobiļa paātrinājumu. Savulaik tas ir visjaudīgākais BMW dzinējs.

 

BMW Z8 pilnīgi nokomplektēts. Tajā iekļauts brīvroku tālrunis, navigācijas sistēma, gaisa kondicionēšana, pilna salona ādas apdare un stikla šķiedras cietais jumts ar apsildāmu aizmugurējo logu. Instrumentu panelī ir arī iedarbināšanas poga – pirms 20 gadiem pilnīgi neparasta detaļa. No 2000. gada līdz 2003. gadam tika saražoti tieši 5 703 šī skaistā un jaudīgā luksusa rodstera eksemplāri. Un visi – ar rokām.

 

Ražošanas periods: 2000–2003

Dzinējs: 5,0 litri (294 kW, 400 ZS), 8 cilindri

Garums/platums/augstums: 4 400 mm/1 830 mm/1 310 mm

BMW lietotie automobiļi uz BMW pārstāvniecības fona

BMW LIETOTIE AUTOMOBIĻI.

BMW Z4 Roadster (G29), aizmugures skats

BMW Z4 ROADSTER.

BMW Z4 M40i Roadster (G29), trīs ceturtdaļu aizmugures skats, braucienā

BMW Z4 M AUTOMOBILIS.

Degvielas patēriņš un CO2 izmeši.

  • BMW Z4 Roadster:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 7,4–6,9
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 167–157

    BMW Z4 M40i Roadster:
    Degvielas patēriņš l/100 km (kombinētajā ciklā): 8,1–7,9
    CO2 izmeši g/km (kombinētajā ciklā): 181–175

    Oficiālie rādītāji attiecībā uz degvielas patēriņu, CO2 izmešiem, elektroenerģijas patēriņu un elektriskās darbības attālumu noteikti atbilstoši mērīšanas procedūrai, kas paredzēta regulā (EK) 715/2007 tajā versijā, kāda bija spēkā tipveida apstiprināšanas brīdī. WLTP rādītājos, kas attiecas uz darbības attālumu, tiek ņemts vērā jebkāds papildaprīkojums. Automobiļiem, kuru tips apstiprināts no 01.01.2021., oficiālās specifikācijas pastāv tikai saskaņā ar WLTP. Vairāk informācijas par NEDC un WLTP mērīšanas paņēmieniem var atrast www.bmw.de/wltp